martes, 9 de abril de 2013

Una mà de contes!

Avui, des de VIURE i JUGAR us volem donar a conèixer la pàgina web del programa Una mà de contes, de TV3.

El programa s'emet a les tardes d'entre setmana a les 17'45h al canal Super3. Aquesta pàgina web recull totes les emisions.

Una mà de contes et convida a endinsar-te en el món de l’art i la literatura, de la música i els mitjans audiovisuals, de la mà dels contes, contes de viatges, contes del món, contes d’animals, de por, fets amb dinar, amb objectes quotidians, contes de matemàtiques, contes de petons…

Il·lustradors, pintors, dissenyadors, dibuixants, cuiners, fotògrafs, actors, mags, guionistes, poetes i escriptors, adaptadors, músics… mestres, estudiants, investigadors, escoles, universitats, entitats culturals… pares i mares, nens i nenes, avis i àvies i públic en general… es donen la mà per gaudir, a través de la televisió o participant a través de la web, amb un dels programes de Televisió de Catalunya mes vist arreu del món: els Estats Units, Corea, Itàlia, els Països Àrabs, França, Israel, el Brasil…

Aquí us deixem l'enllaç de la pàgina web, us animem a remenar i deixar-vos endur per la màgia dels contes:

Enllaç: Una mà de contes


A continuació, a manera de mostra, us enllaçem un video d'un dels contes de la pàgina web i us proposem una activitat per fer amb els infants després d'haver-lo visionat amb ells:

Enllaç: El sol i la lluna


Activitat proposada des de VIURE i JUGAR


Títol

SOL-SO I LLUNA-SILENCI

Objectius

  • Entendre el concepte de so i el de silenci
  • Relacionar el sol (moment de vigília i activitat) com a so i la lluna (moment de son i no activitat) com a silenci.
  • Respectar el silenci
  • Saber fer so o silenci depèn del cartell que es senyali

Descripció

Treballarem els contrastos so/silenci i sol/lluna conjuntament. Relacionarem el dia (sol), moment de vigília i activitat, com a so i relacionarem nit (lluna), moment de son i no activitat, com a silenci.

Una bona manera d'introduir els conceptes és presentant als nens i nenes un mural dividit en dos: la part del sol-so i la part de la lluna-silenci.

Direm als infants que és un mural on hi posarem fotografies (que podem demanar que portin de casa amb l'ajuda dels pares) entre tots decidint si fan so o no sonen.
  • Fotografies que fan so: sonall, fulles seques, maraques, cròtals, telèfon, cotxes, microones, dutxa, pluja...
  • Objectes que no fan so: cotó, ploma, ninot de peluix, la neu quan cau, una formiga...
Col·locarem els infants en rotllana amb les fotografies al centre, deixarem que les examinin i una vegada hagi passat una estona, l'educadora intervindrà activament agafant una fotografia i demanant als infants:
  • Què hi veiem en aquesta fotografia?
  • I això fa soroll o no en fa?
  • (Si en fa) I quin soroll fa?
  • Quan fa soroll/silenci l'objecte d'aquesta fotografia quan hi ha el sol o quan hi ha la lluna?
Si sona la posem a la banda del sol-so i si no sona la posem a la banda de la lluna-silenci.

*Podem utilitzar el recurs de la lluna i el sol lligat amb el so i el silenci per fer silenci a l'aula. Pot sortir la lluna (en format titella per exemple) cada vegada que l'educadora necessiti silenci a l'aula per captar l'escolta dels infants o en moments de relaxació. I pot sortir el sol (també en format titella) cada vegada que anem a cantar, escoltar música, ballar...



Recursos

  • Fotografies d'objectes/situacions/animals/fenòmens meteorològics sonors.
  • Fotografies d'objectes/situacions/animals/fenòmens meteorològics no sonors.
  • Paper de mural dividit en dos decorat amb un sol a una banda i una lluna a l'altra.
  • Cinta adhesiva.
  • Titelles del sol i la lluna (si hi ha intenció de continuar la relació de sol-so i lluna silenci en les rutines de l'aula).

No hay comentarios:

Publicar un comentario